
Napisali o nas…
Sztafeta pokoleń w PTTK
„Puls Kwidzyna“ nr 32 (245) z 8 X 2008 r.

Ostatnia dekada września - jak na turystykę przystało, obfitowała w szereg interesujących wydarzeń, bo jakże mogłoby być inaczej, przecież 25. września to Światowy Dzień Turystyki.
Jak święto, to odznaczenia i wyróżnienia. I tak Ci najstarsi otrzymali:
medal 55-lecia Komisji Turystyki Pieszej Zarządu Głównego - Jerzy Rudnik, Halina Klein, Krystyna Press, Janusz Press, Mariusz Wesołowski;
odznakę 25 lat w PTTK przyznaną przez Zarząd Oddziału Miejskiego w Kwidzynie - Marzanna Antonimów, Janusz Ciski, Antoni Barganowski, Stanisław Mickiewicz, Zbigniew Rybarczyk, Mieczysław Kacprzyk, Roman Jóźwiak, Wojciech Krzysztofiak, Andrzej Nowakowski;
tytuł Honorowego Przodownika Turystyki Pieszej otrzymał - Janusz Press.
Jednak największe święto miało miejsce nieco później, gdy w Szkole Podstawowej nr 2 powstało nowe, 17-osobowe koło turystyczne, złożone z uczniów klas trzecich pod kierunkiem Elżbiety Rakowskiej.
To bardzo cieszy, że ci młodzi ludzie chcą poznawać piękno naszego regionu poprzez uczestnictwo w organizacjach. Przykład godny do naśladowania, tym bardziej, że pochłania każdego tylko w wolnym czasie, nie angażując niepotrzebnie nadmiaru środków finansowych. Chwała tym dzieciakom i wielkie brawa dla pedagogów z SP 2.
Staż w PTTK już im zaczął płynąć, a po pierwsze odznaki pewnie sięgną niebawem.
Powodzenia i do zobaczenia na szlaku.
M. Wesołowski


