„Baby ach te Baby…”

2015-03-08

W dniu 07.03.2015 roku odbył się „Drugi Rajd Bab” zorganizowany przez KTP „Delta” w celu uczczenia święta kobiet. Trasa: Milejewo- Ogrodniki- Jelenia Dolina- Próchnik- 10 km.

Autobus nr 20 zbierał na kolejnych przystankach turystów chcących uczestniczyć w tej wyjątkowej wycieczce. Na przystanku w Milejewie wysiadło 15 osób, w tym tylko dwóch panów. Uczestników powitał Sławek prezes klubu „Delta” rozdał znaczki rajdowe i złożył wszystkim paniom życzenia z okazji Dnia Kobiet, oraz poczęstował wszystkich uczestników czekoladkami „Merci”. Danusia, jako przedstawicielka wszystkich pań poczęstowała wszystkich lizakami z przesłaniem (ja dostałem „kocham Cię”). Po tych uroczystych chwilach w radosnych humorach wyruszyliśmy na trasę. Pochmurne niebo nie było nam przychylne i zaczął padać drobniutki deszcz, a właściwie mżawka. To jednak nie zepsuło nam humorów, wędrowało się fajnie, ponieważ było ciepło. Kiedy dotarliśmy do Ogrodnik i zrobiliśmy zdjęcia znajdującego się tam pomnika poświęconego 700- leciu założenia wsi, deszcz przestał padać. Dalej wędrowaliśmy obserwując budzącą się do życia przyrodę, a kiedy dotarliśmy do Jeleniej Doliny to wyjrzało słońce zza chmur. Polana ze smokami niestety powitała nas okropnym bałaganem: śmieci, plastiki, papiery, potłuczone szklane butelki, żeby tu spokojnie i przyjemnie odpocząć trzeba było najpierw trochę posprzątać. No cóż przyjeżdżają tu mieszkańcy naszego miasta odpocząć a zostawiają taki bałagan zamiast zabrać śmieci ze sobą do samochodu. Zastanawialiśmy się, dlaczego nie szanujemy miejsc, w których tak lubimy przebywać. Trochę ten widok popsuł nam humor, ale przystąpiliśmy z ochotą do przygotowania ogniska. Dobrze, że prezes miał ze sobą suche drewno, rozpałkę i siekierkę to z rozpaleniem ogniska nie było wielkiego kłopotu, mimo że zebrane przez nas gałęzie były mokre. Kiedy panowie walczyli z ogniskiem panie powyjmowały ze swych plecaków wiktuały na ognisko i słodki poczęstunek, chciałyśmy, bowiem odwdzięczyć się panom za tak serdeczne życzenia. Była, więc nie tylko kiełbaska z ogniska, ale również pyszna domowa drożdżówka, ciastka i cukierki oraz pączki serowe. Krzysztof, drugi z naszych panów obecnych na wycieczce przydźwigał w plecaku na polanę bombonierkę z pysznymi czekoladkami, którymi oczywiście nas częstował. Oj było tych łakoci było! Tradycją stało się, że Danusia piecze na tą okazję pyszne babeczki i wszystkie uczestniczki otrzymawszy po babeczce pozują do zdjęcia przy ognisku (babki z babeczkami). Tak było i tym razem, panowie robili zdjęcia. Jedna z uczestniczek naszej wycieczki pani Irenka przygotowała dla organizatorów „Rajdu Bab” piękny obrazek, który sama namalowała, a na odwrocie wpisali się na pamiątkę wszyscy uczestnicy - dziękujemy pani Irenko.

Fajnie nam było na polanie ze smokami, zwłaszcza, że wyszło wesołe słoneczko. Popołudniowa pora z rozjaśnionym niebem zaczęła ściągać w to miejsce zmotoryzowanych mieszkańców naszego miasta, pragnących spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu. Na polanie zaczęło być tłocznie, a ponieważ my tu byliśmy najdłużej to postanowiliśmy dać innym więcej przestrzeni i wyruszyliśmy w dalszą drogę do Próchnika, gdzie dotarłszy wsiedliśmy w autobus nr 12 i powróciliśmy do Elbląga. „II Rajd Bab” został zakończony. Do zobaczenia za rok.

Zdjęcia wykonywali: Sławomir Kałabun, Jolanta Kałabun i Krzysztof Żynda.