
Aktualności
Ratujmy Kolej Nadzalewową!
2014-11-14

Kolej Nadzalewowa jest jedną z największych atrakcji Elbląga i okolic. Ta piękna trasa turystyczna wzdłuż linii wody, jest wciąż niewykorzystaną atrakcją regionu. Na witrynie Kolej 2022 ruszyło głosowanie na najciekawsze projekty kolejowe, które mają szansę realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. PTTK Elbląg i Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych zapraszają do głosowania na Kolej Nadzalewową!
Kolej Nadzalewowa jest jedną z największych atrakcji Elbląga i okolic. Ta piękna trasa turystyczna wzdłuż linii wody, jest wciąż niewykorzystaną atrakcją regionu. Na witrynie Kolej 2022 ruszyło głosowanie na najciekawsze projekty kolejowe, które mają szansę realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. PTTK Elbląg i Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych zapraszają do głosowania na Kolej Nadzalewową!
Głosowanie ma pomóc lokalnym władzom w wyborze możliwych projektów kolejowych do realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Nam, jako mieszkańcom umożliwia wzięcie udziału w tym procesie i wygenerowanie sygnału do władz, że ten projekt ma wysokie poparcie społeczne.
Aby zagłosować na Kolei Nadzalewową wystarczy wejść na stronę Kolej 2022 i wziąć udział w głosowaniu wybierając opcje „Oceń ten projekt”: www.kolej2022.pl/projekty/warminsko-mazurskie/312-projekt-nr-wm-2-elblag-frombork-braniewo Obecnie projekt rewitalizacji Kolei Nadzalewowej zajmuje I miejsce wśród propozycji dla województwa warmińsko-mazurskiego i ma ogromne szansę na zajęcie pierwszego miejsca wśród projektów z całej Polski. Głosowanie potrwa do 20 listopada 2014 r.
Szacowany koszt rewitalizacji według wyliczeń wynosi 40 mln. W zakres prac wchodziłoby m.in: „wymiana nawierzchni na całej długości, modernizacja peronów ze skróceniem do długości 100 m i podniesieniem do wysokości 55 cm, remont obiektów inżynieryjnych, i wymiana oświetlenia peronów”. Jednym słowem jest, o co walczyć! Więcej informacji na stronie: www.kolej2022.pl.
Kamil Zimnicki
