Szkolenie kierowników RPK

2014-04-25

W dniach 04-06.04.2014 roku odbyło się w Łodzi szkolenie kierowników Regionalnych Pracowni Krajoznawczych. Nasz Oddział reprezentowała Jolanta Kałabun.

Wszyscy uczestnicy spotkania zostali zakwaterowani w Hostelu „Relax” w samym centrum Łodzi na ulicy Piotrkowskiej 192 (polecam wszystkim ten nocleg, czysto, miło i przyjemnie no i w samym centrum). W hotelu mieliśmy również śniadania i kolacje. Cześć szkoleniowa odbywała się w siedzibie Oddziału PTTK, Centrum Fotografii Krajoznawczej oraz Pracowni Krajoznawczej w willi o nazwie „Soplicowo” pięknie się prezentującej a znajdującej się w niewielkiej odległości od naszego noclegu. Tu zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci, obdarowani materiałami krajoznawczymi o regionie oraz pyszną kawą i herbatą, tu jedliśmy również obiady w znajdującej się w tym budynku restauracji „Soplicowo”. Część szkoleniowa dotyczyła wykorzystania doświadczonej kadry PTTK w zakresie budowania więzi między i wewnątrzpokoleniowej. Drugim tematem były multimedia w pracy RPK i archiwizacja fotografii. Niestety nie do końca zaspokoiła ona moją krajoznawczą ciekawość, ale cóż ograniczenia czasowe nie pozwoliły na większe rozwinięcie tematów. W sobotni pochmurny poranek tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę krajoznawczą po Łodzi. Poznaliśmy historię rozwoju przemysłu w Łodzi i historię rodzin największych właścicieli łódzkich fabryk. Spacer trwał do obiadu po którym obejrzeliśmy prezentację pana Mirosława Zbigniewa Wojalskiego o Cmentarzu Żydowskim w Łodzi. Po zakończeniu prezentacji nastąpił kolejny blok szkoleniowy dotyczący funkcjonowania RPK . Około godz. 1900 przerwaliśmy dyskusję i zmieniliśmy lokal. Opuściliśmy siedzibę PTTK i udaliśmy się do hotelu, gdzie po zjedzeniu kolacji kontynuowaliśmy dyskusję. Zakończenie spotkania nastąpiło około godziny 2100. Jako ostatni głos zabrał przewodniczący KK Szymon Bijak, który podsumował tegoroczne szkolenie, podziękował przybyłym za uczestnictwo i zaprosił na kolejne spotkanie w 2015 roku do Białegostoku. Niedzielny poranek powitał nas piękną słoneczną pogodą. Tuż po śniadaniu wszyscy chętni na zaproszenie organizatorów udali się na zwiedzanie Cmentarza Żydowskiego z poznanym poprzedniego dnia panem Wojalskim. Niestety ja nie mogłam skorzystać z tego punktu programu ponieważ pociąg powrotny do Elbląga miałam o godzinie 1234. Pożegnałam więc uczestników szkolenia i udałam się na dworzec kolejowy Łódź Kaliska skąd pociągiem powróciłam do Elbląga.