Powitanie Wiosny - V Marcówka Iławska

2014-03-28

KT Figa została zaproszona do udziału w odbywającej się już po raz piąty na ziemi iławskiej, imprezie turystyczno-integracyjnej Powitanie Wiosny - Marcówka Iławska. W tym roku rajd odbył się w dniach 22-23 marca w miejscowości Lubawa. Jego organizatorem iławska Grupa Zewsząd ze Starych Butów.

W spotkaniu uczestniczyło prawie 40 osób w tym 12 osób z naszego klubu – byli to:
1. Sorbian Ala
10. Lichota Franek
11. Sorbian Józek
12. Kędziora Zbigniew

Miejscem spotkania był Miejski Ośrodek Sportu w Lubawie. W sobotę, tuż po przyjeździe ok. godz. 1100, udaliśmy się na malowniczą wycieczkę pieszą. Trasa o długości ponad 20 km prowadziła z Lubawy wzdłuż uroczej rzeki Sandela. Po drodze odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Boskiej Lipowskiej.

Po ognisku udaliśmy się do bazy noclegowej, gdzie po kolacji ok. godz. 19 rozpoczęliśmy wieczorną biesiadę turystyczną. W trakcie wieczornicy co niektórzy miłośnicy „piłkarzyków” rozegrali zacięte boje piłkarskie o mistrzostwo Marcówki Iławskiej. Przy akompaniamencie gitar (Krzyżak, Miras, Bałamut, Rosomak, Golonek i Marunia) - bawiliśmy się do późnych godzin nocnych. Rano ok. godz. 1000 (po sytym śniadaniu) udaliśmy się na krótkie zwiedzanie Lubawy. Po oglądnięciu jeszcze ostatniego konkursu skoków narciarskich w Planicy - skierowaliśmy się Ostródy, gdzie zwiedzaliśmy Zamek Krzyżacki oraz spacerowaliśmy w okolicach Miejskiego Mola. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną do Braniewa.