„Zimowy Rajd Na Raty 2013/2014 r.”

2014-01-31

W dniu 25.01.2014 r. odbyła się wycieczka zorganizowana przez członków KTP „Delta” w ramach Zimowego Rajdu Na Raty.

Trasa: Piask i- Krynica Morska- długości 15 km.

Mimo panującego na dworze mrozu -14 stopni na dworcu stawiła się grupa najwytrwalszych piechurów: Danusia z Krzysiem, Danusia, Honorata oraz Jola ze Sławkiem. Z Elbląga wyruszyliśmy autobusem PKS o godzinie 800 który niestety nie zdążył się nagrzać i trochę zmarzliśmy. Dojechaliśmy do miejscowości Piaski, która o tej porze roku zapada w sen zimowy i mimo że było około 1000 to nie spotkaliśmy ani jednej osoby. Na przystanku poopatulaliśmy się solidnie w czapki, szaliki i grube rękawice, żeby ochronić się przed panującym mrozem i ochoczo pomaszerowaliśmy na trasę w kierunku Zatoki Gdańskiej.

Pozostawiliśmy uśpioną miejscowość i wkroczyliśmy w las sosnowy, w którym było cicho i bezwietrznie, a wędrując zastanawialiśmy się jak będzie nad wodą. Skierowaliśmy swoje kroki ścieżką ku wydmom, bo nasza dzisiejsza wycieczka zaplanowana była, jako spacer plażą, ale czy będzie on możliwy czy silny wiatr nie wygoni nas w głąb lasu? Dyskutując na ten temat dotarliśmy do wydm, które przywitały nas w blasku słonecznych promieni. Po zrobieniu kilku zdjęć z wysokości wydm zeszliśmy na plażę z radością w sercach, że dzisiejsza pogoda nam sprzyja. Morze szumiało a woda i mróz tworzyły bajkowe piękne scenerie z lodu, a my ruszyliśmy brzegiem plaży kierując swe kroki ku Krynicy Morskiej. Około 10 km wędrówki pokonaliśmy nie spotykając nikogo. Na trasie towarzyszył nam szum morza i latające ptaków (kaczki). Przy uśpionych na plaży kutrach rybackich zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanie, a zapach naszych kanapek zwabił do nas zgłodniałego kota. Posileni ruszyliśmy w dalszą drogę. Kiedy zbliżyliśmy się do Krynicy pojawili się spacerowicze z dziećmi oraz „kijkarze”. Ciepła bezwietrzna i słoneczna pogoda spowodowała, że dobrze nam się wędrowało i do Krynicy dotarliśmy o godzinie 1410. Z lasu wyszliśmy tak szczęśliwie, że prosto na przystanek PKS gdzie sprawdziliśmy, że za 10 min. będzie autobus (którego nie braliśmy pod uwagę licząc, że dotrzemy tu dużo później), który zawiezie nas do Elbląga. Zrezygnowaliśmy więc ze spaceru po Krynicy Morskiej (przełożyliśmy go na inny czas) i o 1420 wsiedliśmy tym razem do ciepłego autobusu, który pomknął do Elbląga. Powróciliśmy do domów zadowoleni z fajnej wycieczki i z „doładowanymi akumulatorami” oraz pełnymi płucami jodu. Zapraszamy na kolejną wycieczkę w ramach „Zimowego Rajdu na Raty”, która odbędzie się w następną sobotę.