Zimowy Rajd na Raty

2011-01-11

W sobotę 8 stycznia 2011 r. Klub Turystów Pieszych PTTK „Delta“ zorganizował pierwszą w tym roku wycieczkę na trasie: Fiszewo - Szaleniec - Kławki - Szlagnowo - Stare Pole. Na dworcu kolejowym w Elblągu spotkaliśmy się w niezawodnym składzie tj.: Danka, Danka z Krzyśkiem oraz Jola ze Sławkiem i pociągiem relacji Elbląg-Malbork udaliśmy się do Fiszewa.

Ze stacji kolejowej skierowaliśmy swe kroki w kierunku Szaleńca, podrzędną drogą niestety nieodśnieżaną, co spowodowało, że przy dodatniej temperaturze nogi grzęzły nam w śniegu nawianym przez wiatr, albo ślizgaliśmy się na topniejącym lodzie. Ten pierwszy odcinek drogi ciągnął się nam w nieskończoność, aż wreszcie dotarliśmy do Szaleńca, gdzie obejrzeliśmy cmentarz mennonicki w śnieżnej pierzynce i oczywiście udokumentowaliśmy to na zdjęciach. Dalej skierowaliśmy się do Kławek. I tu droga była nieco lepsza, bo odśnieżona, ale niestety bardzo śliska. W Kławkach obejrzeliśmy rozpadającą się chatę podcieniową, która pewnie tego lata zniknie z krajobrazu wioski i zdjęcia, które zrobiliśmy będą jej ostatnimi. Smutny to widok, ale jakże częsty ostatnio! Przez kolejną wieś o nazwie Szlagnowo przemknęliśmy niezauważeni, tylko psy na nas szczekały. I teraz do Starego Pola mieliśmy już tylko kawałek, który był najłatwiejszym fragmentem naszej wycieczki.

W Starym Polu przywitaliśmy się ze znajomą krową rekordzistką i starym traktorem oraz obejrzeliśmy wnętrze kościoła (skorzystaliśmy z okazji, że był otwarty), po czym udaliśmy się na dworzec kolejowy, skąd pociągiem o godz. 1430 powróciliśmy do Elbląga.