Papieski Spływ Kajakowy

2012-06-10

W dniach 7-9 czerwca odbył się kolejny już Spływ Papieski z Elbląga do Świętego Gaju przez jezioro Drużno rzekę Dzierzgonkę. Spływ odbył się w bardzo kameralnym gronie, najmłodszy kajakarz miał 4 lata. Wypłynęliśmy kajakami z przystani w Elblągu, rzeką Elbląg przez Jezioro Drużno do przystani rybackiej w miejscowości Węgle-Żukowo. Tam rozbiliśmy obozowisko na terenie przystani. Wieczorem po przygotowaniu sobie wygodnego „spanka” w namiotach rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski, były bardzo smaczne, bo każdy był już głodny. Najmłodszy uczestnik spływu postanowił na kolację złowić rybę, co mu się udało, jak widać na zdjęciu. Miejsce naszego noclegu na jeziorem Drużno styka się na pograniczu cywilizacji i dziewiczej przyrody, towarzyszyło nam stadko dzikich kaczek, jaszczurki i bardzo różnorodna ilość gatunków ptaków. Do snu ukołysał nas rechot żab, a o poranku budził nas drobny deszczyk. Po śniadaniu wypłynęliśmy na drugi etap do ujścia rzeki Dzierzgonki przez Stare Dolno dopłynęliśmy do Świętego Gaju. Ogólnie przepłynęliśmy około 27 kilometrów.

W Świętym Gaju naszymi kajakami po rzece Dzierzgonce pływały dzieci ze Szkoły w Bągardzie z Klubu PTTK „Sznurówka”. Spływ zakończył się obiadem w Domu Pielgrzyma. Uczestnicy spływu wzięli udział w Mszy odprawionej w kościele parafialnym, w intencji naszego kolegi kajakarza.