Uczniowie ZSG na szlaku

2017-06-07

Korzystając z pięknej pogody i zacieśniając więzi między Oddziałem PTTK Ziemi Elbląskiej a Zespołem Szkół Gospodarczych, w poniedziałek, 5 czerwca wybraliśmy się na pełną atrakcji wycieczkę. Na początek grupa młodzieży z ZSG pod opieką Benity Kończak i Joanny Kaczan – Gumińskiej spotkała się w gościnnych progach szkoły w Suchaczu z Panią Tamarą Frączkowską z Elbląskiego Klubu Przyjaciół Pomorskiej Drogi Św. Jakuba oraz Leszkiem Marcinkowskim i Kamilem Zimnickim z elbląskiego PTTK.

W szkolnej auli uczniowie z Elbląga i Suchacza w zgodzie i z zaciekawieniem wysłuchali ciekawej opowieści i prezentacji Pani Tamary z jej wędrówek po Camino de Santiago. Był to wstęp do przejścia jednego z fragmentów pomorskiego odcinka Szlaku św. Jakuba oraz Szlaku Kopernikowskiego. Po prezentacji mieliśmy przyjemność uczestniczyć w uroczystym otwarciu punktu widokowego im. Carla Pudora w Suchaczu, gdzie zostaliśmy ugoszczeni przy ognisku pysznym ciastem, kawą, herbatą i kiełbaskami.

Posileni i wypoczęci ruszyliśmy na Camino. Od Pani Tamary otrzymaliśmy Paszporty Pielgrzymów i pierwsze pieczątki do nich dostaliśmy w Suchaczu w restauracji Zapiecek, gdzie właścicielka Pani Małgorzata Madeja, pokazała nam i opowiedziała o pięknym oryginalnym piecu chlebowym, który można tam zobaczyć. Nasza droga wiodła przez wąwozy, wzgórza, pola, lasy, i łąki. Wędrowaliśmy z Suchacza przez Łęcze do Próchnika po pięknych terenach Wysoczyzny Elbląskiej. Słońce dopisało, komary gryzły, skakaliśmy przez strumyki i wspinaliśmy się pod strome podejścia szlaku oznaczonego żółtymi muszlami na niebieskim tle. Dwuipółgodzinna wędrówka dostarczyła dużo wrażeń, rozpaliła wyobraźnię –niektórzy zaczęli myśleć o dotarciu do Santiago de Compostella na rowerze.

Mimo zmęczenia, zadowoleni, czekamy na kolejne rajdy i wydarzenia organizowane wspólnie przez PTTK i ZSG. Jeszcze w czerwcu czeka nas integracja w czasie gry terenowej TRiNO PTTK “Poznaj Elbląg” i spływ kajakowy nad Nogat z Klubem Turystyki Kajakowej PTTK Druzno na którym oficjalnie rozpocznie działanie nowe Szkolne Koło Krajoznawczo Turystyczne PTTK w ZSG.