Delta na szlaku pałaców i dworów

2012-05-04

Dnia 3 maja 2012 r. dwa samochody wyruszyły na wycieczkę „Szlakami pałaców i dworów okolic Kanału Elbląskiego”. „Zieloną Żabą” jechali Jola M., Jola i Sławek, a „Srebrną Lisiczką” Danuta, Agnieszka i Eugeniusz.

Na trasie naszej wycieczki zwiedziliśmy: Bujwity – dworzec kolejowy i pałac, Połowite – pałac z parkiem i dworzec kolejowy, Nowy Dwór a w nim nie taki nowy już dwór, Jarmołtowo – kościół, tablice poświęconą Emanuelowi Kantowi, Zajerze – kościół gotycki i dwór, Sople – dworek z pięknym wystrojem i parkiem, Klonowy Dwór – piękny niewielki dworek, ale niestety w stanie rozpadu, Plękity – tu podziwialiśmy dwór i widoki jak z Biebrzy, a w Szymonowie przyjęła nas bardzo gościnna Pani Krysia, która pokazała nam pomieszczenia pałacu, w którym od II wojny światowej znajduje się Dom Dziecka. Zobaczyliśmy również gotycki kościół, organistówkę, dom gospodyni i czworaki. Dwór w Jaśkowie oglądaliśmy przez płot, a kościół był zamknięty. W miejscowości Ligi zrobiliśmy sobie piesza wycieczkę do Jeziora Karnickiego i kawałek wałem kanału zbudowanego dla potrzeb żeglugi po Kanale Elbląskim.

W Karnitach po zwiedzeniu zrobiliśmy sobie piknik nad pięknym Jeziorem Kocioł, a jako podsumowanie wyjazdu byliśmy w Miłomłynie i mieliśmy szczęście zobaczyć śluzowanie jachtu. Z Miłomłyna powróciliśmy już bezpośrednio do Elbląga.