Pierwsza wycieczka KT PTTK im. Carla Pudora

2016-04-25

W sobotę 9 kwietnia 2016 odbyła się pierwsza piesza klubowa wycieczka zawiązanego w tym roku KT PTTK im. Carla Pudora w Elblągu przy PTTK Elbląg. Trasa: Próchnik – Łęcze – Nadbrzeże. Pogoda od samego rana umiarkowana, rokująca optymistycznie, tak samo jak humory. Wyjazd z Elbląga o godz. 8.44 z Placu Słowiańskiego autobusem nr 12 jadącym do Próchnika.

Część uczestników wsiada po drodze. Stan osobowy wycieczki: 10 osób + 1 dołączająca na chwilę w Nadbrzeżu. Najpierw spacer próchnickimi jarami i wąwozami, potem znana już (na szczęście) większości z uczestników trasa z Łęcza do Suchacza, tamtejszymi leśnymi ścieżkami. Parę miesięcy wcześniej na tym krótkim odcinku – w co dziś trudno uwierzyć – w składzie personalnym zbliżonym do sobotniego, trochę się zagubiliśmy. Tym razem udaje się ją przejść bez przeszkód. Choć właściwie nie jest do końca prawdą, bo po drodze gubimy na chwilę Rafała, albo on nas.

W Suchaczu odwiedzamy kamień postawiony na cześć Carla Pudora – naszego klubowego patrona, założyciela Towarzystwa Rozwoju Turystyki Pieszej, które na początku XX wieku na wzniesieniu w Suchaczu wybudowało restaurację z hotelem (nazwanym Hotel Haffschlößchen - Zameczek nad Zatoką). Dziś mieści się tam Szkoła Podstawowa i Oddział Przedszkolny. To w pobliżu tego budynku znajduje się rzeczony kamień, nieposiadający niestety żadnej informacji, że jest poświęcony Pudorowi. Napis został zniszczony na początku lat 60-tych. Zgodnie stwierdziliśmy, że należy podjąć działania, aby pojawiły się tam informacje o historii tego miejsca. Podjęliśmy już pierwsze kroki w tym kierunku – wkrótce więcej informacji.

Z Suchacza udajemy się wzdłuż torów nieczynnej dziś (niestety) Kolei Nadzalewowej do stanicy wodnej w Nadbrzeżu, gdzie kończymy naszą pieszą wyprawę przy ognisku. Humory dopisują nam do samego końca, mimo zimna wzmaganego przez wiatr wiejący od Zalewu Wiślanego.

Do domu wracamy wieczorową porą: busem z Kamionka Wielkiego (5 osób) , samochodem Leszka M. (2 osoby), piechotą (3 osoby), dając ilość przebytych kilometrów: 14 km (7 osób) i 28 km (3 osoby).