Trzecia wycieczka „Zimowego Rajdu na Raty” już za nami

2016-02-09

W sobotę 30.01.2016 roku odbyła się trzecia wycieczka zorganizowana przez KTP „Delta” w ramach Zimowego Rajdu na Raty. Na ten spacer wybraliśmy trasę z Fromborka do Braniewa. Na dworcu autobusowym w Elblągu zebrała się pięcioosobowa grupa w składzie: Danusia i Krzysztof, Bożena, Honorata i Sławek. Nie było na wycieczce drugiej Danusi, bo wyjechała z Agnieszką na ferie, Joli, bo była chora i Mirka, który odsypiał trzecią zmianę oraz kilku innych osób, którym coś wypadło.

Po dojechaniu do grodu Kopernika i zrobieniu zdjęć majestatycznemu wzgórzu katedralnemu i sobie na jego tle, wszyscy w wyśmienitych humorach wyruszyliśmy na trasę. Dzień był pogodny, ale wietrzny, dlatego mocno się opatuliliśmy i skierowaliśmy swoje kroki na trasę rowerową Green Velo, która z Fromborka prowadzi asfaltową ulicą Zieloną i doprowadza nas do szutrowej drogi. Szlak Green Velo jest nowym produktem turystycznym na naszym terenie i chcieliśmy poznać przebieg chociaż fragmentu tej trasy. Część tego szlaku pokrywa się z już od lat istniejącym szlakiem rowerowym R 64 (po co powielać to co już istnieje?). Kierując się za znakami tego szlaku dotarliśmy do mostu na rzece Baudzie, który pięknie się prezentuje i jest tak nowiutki, że pachnie jeszcze farbą. Tuż przy moście znajduje się wiata pozwalająca turyście na odpoczynek w każdą pogodę jaka może spotkać go na szlaku, i my z tej okazji skorzystaliśmy robiąc sobie przerwę na śniadanie. Wiata we wnętrzu ma okrągły stół co ma chyba kojarzyć się wszystkim z okrągłym kołem roweru, toż to przecież szlak rowerowy! Po przerwie na posiłek i krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą drogę i po przekroczeniu mostu wędrowaliśmy dalej, ale szutrówka zmieniła nam się w betonówkę, czyli drogę ułożoną z płyt betonowych. Doprowadziła nas ona do przepompowni Różaniec, gdzie mogliśmy podziwiać nowoczesne i pięknie utrzymane urządzenia wodne. Tu zostawiliśmy szlak rowerowy Green Velo, który biegnie wałem do wsi Różaniec, my skierowaliśmy nasze kroki drogą do wsi Podgórze, gdzie złapaliśmy szlak czerwony Kopernikowski. Po drodze dziewczyny zaczerpnęły trochę energii od przyjaznych ludziom brzóz. Podczas całej wędrówki towarzyszyły nam piękne widoki, najpierw na pola i panoramę Wzgórza Katedralnego we Fromborku, a potem na pola i panoramę Braniewa. Mogliśmy również zaobserwować świeżutkie ślady działalności bobrów w przydrożnych kanałach wodnych. Na trasie znaleźliśmy też pozostałości jeszcze nie stopniałego śniegu, który nas bardzo ucieszył, wszak to rajd zimowy przecież! Szlakiem czerwonym dotarliśmy do wsi Józefowo i dalej wędrując piękną aleją starych drzew weszliśmy do Braniewa od strony Sanktuarium Świętego Krzyża, które podziwialiśmy już od dłuższego czasu. Po obejrzeniu sanktuarium, ścieżką prowadzącą wzdłuż rzeki Pasłęki dotarliśmy do centrum miasta skąd autobusem powróciliśmy do Elbląga.
Wszyscy uczestnicy wycieczki zgodnie stwierdzili i zgłosili to Prezesowi klubu, że tę wycieczkę trzeba powtórzyć w okresie wiosennym lub letnim. Takie wnioski mówią same za siebie, wycieczka była udana. Do zobaczenia na następnej wycieczce.